Teenage Bad Girl



Ja, jag vet att jag har varit fruktansvärt tyst utav mig och jag har självklart haft mina orsaker till det. Men du som läsare bryr väl dig knappast om det, så jag besparar er från mina ursäkter och låtsas som ingenting. =)

Nåväl, dagens post handlar om en duo som jag själv upptäckte ganska nyligen som ni flesta andra har redan upptäckt:
Teenage Bad Girl.
Ni som redan har hört deras musik kan ju skippa denna post, men för resten av er: Lys upp!
Tidigare i år släppte dessa två herrar plattan vid namn "Cocotte" som är en helt fenomenal grymt platta! Till skillnad mot Boys Noize platta som jag kände själv ganska snabbt att den var ganska repetiv, så har TBG fått till en platta som är väldigt varierande. Samtidigt är den också väldigt enhetlig och bara helt underbar. Mina två favoriter från plattan är "Break out the Wheel"(Som jag tidigare ha använt i den första Dj-mixtapen jag la upp här på bloggen) och "Cocotte" och den kan ni lyssna på här:

Teenage Bad Girl - Cocotte (Zshare)

Plattan "Cocotte" köpes till exempelvis här

Och här finner ni deras myspace

Namaste
EN

Kommentarer
Postat av: Artiflex

Inte för att jag brukar vara negativ hrrmk, men den låten var väldigt repetitiv =)

2008-07-25 @ 09:50:13
URL: http://artiflex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0